Vreau ofertă
0754 021 111

Înaintarea în vârstă și schimbările pe care le aduce în organism

Camin de batrani Bucuresti » Sănătate și wellness » Înaintarea în vârstă și schimbările pe care le aduce în organism
29 aprilie 2022

Este important să ai în vedere faptul că îmbătrânirea în sine reprezintă un proces natural prin care trecem cu toții, iar acest lucru nu înseamnă declanșarea anumitor boli sau afecțiuni fizice. În schimb, există totuși anumite modificări ce pot apărea la nivelul organismului, pe care e bine să le cunoști dinainte. Citește articolul nostru în continuare pentru a afla care sunt acestea.

Ce schimbări pot apărea în organism odată cu înaintea în vârstă?

Toate organele vor fi, într-o măsură mai mică sau mai mare, afectate de procesul de îmbătrânire. Printre cele mai frecvente modificări se enumeră slăbirea vederii, pierderea densității osoase și atrofierea sistemului nervos. Este important să păstrezi un stil de viață activ, atât pe plac fizic, cât și psihic, pentru ca organismul tău să poată funcționa în continuare la un nivel optim.
În cele ce urmează vom vorbi pe scurt despre schimbările ce pot apărea și cum poți evita declanșarea anumitor afecțiuni mai grave:

1. Modificarea greutății corporale

Este un fapt cunoscut acela că, odată cu atingerea vârstei mijlocii, grăsimea va fi distribuită în zona abdominală la majoritatea persoanelor. Una dintre cauze este rezistența la insulină, pe care organismul va încerca să o sintetizeze pentru a putea ține în continuare sub control nivelul de glucoză din sânge.

De cele mai multe ori, simptome ale unor afecțiuni precum diabetul, bolile cardiovasculare sau neoplaziile pot cuprinde și creșterea în greutate, așa că este important să programezi un control de specialitate din timp. Pentru a te păstra în formă, poți apela la exerciții fizice individuale sau de grup, cum ar fi gimnastica acvatică.

2. Încetinirea abilităților cognitive

Pentru că abilitățile noastre cognitive încetinesc odată cu înaintea în vârstă, este important să îți menții creierul activ prin diferite activități cu rol stimulator. Pe lângă o alimentație sănătoasă și un stil de viață activ, poți apela la hobby-uri precum completarea integramelor, citit, șah sau diferite jocuri de memorie.

Declanșarea bolilor precum Alzheimer sau demența nu face parte din procesul natural de îmbătrânire. Acestea apar din mai multe cauze – factori interni sau externi – și cu greu pot fi ținute sub control dacă ajung într-un stadiu avansat. Dacă observi că pierderile de memorie apar adesea, ia măsuri din timp și mergi cu bunicul sau bunica ta la un neurolog.

Ședințele de terapie ocupațională sau integrarea într-un mediu prielnic, cu persoane de vârste asemănătoare pot face minuni în viața oricărui vârstnic și vor participa la starea sa de bine. Chiar dacă celulele nervoase nu mai funcționează la fel ca în tinerețe, lipsa stresului și stimularea cognitivă prin activități de grup pot minimiza riscul de declanșare a afecțiunilor neurologice.

3. Scăderea în înălțime

Pentru că densitatea osoasă este în scădere începând cu vârsta de 40 de ani, ajungem să pierdem câte un centimetru din înălțime la fiecare 10 ani. Articulațiile își vor pierde din mobilitate, iar oasele vor fi mai fragile, ceea ce crește predispoziția la diverse fracturi. Același lucru se va întâmpla și cu fibrele musculare din corpul nostru, însă vestea bună este că toate aceste procese naturale pot fi încetinite prin activități sportive.

Antrenamentele cu greutăți, jocurile precum tenis sau badminton, cățărările sau săriturile cu coarda pot fi de un real folos în păstrarea forței musculare pe termen lung. Deși bătrânețea aduce cu sine o stare de fragilitate, există șansa să te numeri printre seniorii norocoși și independenți dacă te îngrijești din timp de organismul tău.

4. Modificări la nivel de ten și păr

În special în cazul femeilor, semnele îmbătrânirii vor putea fi observate la nivel de ten, pe lângă apariția ridurilor sau petelor pigmentare. Din procesul natural de înainte în vârstă face parte și subțierea pielii, ceea ce poate conduce cu ușurință la deshidratare și apariția anumitor infecții, dacă măsurile necesare nu sunt luate din timp.

Utilizarea cremelor anti-aging poate fi utilă în acest caz, cât și hidratarea propriu-zisă cu minim 2 litri de apă pe zi. Și părul va fi afectat de îmbătrânire, crescând din ce în ce mai lent atât la nivel de scalp, cât și în alte zone ale corpului. Îți poți proteja pielea prin folosirea cremelor de protecție solară și evitarea expunerii prelungite la soare. Albirea părului poate fi mascată prin intermediul vopselelor și nuanțatoarelor de păr.

5. Slăbirea auzului, văzului și gustului

Mușchii oculari se vor deteriora odată cu trecerea timpului, ceea ce va îngreuna abilitatea de focalizare la distanță. Celulele senzoriale care participă la procesul de auz se vor împuțina, ceea ce va face mai dificilă transmiterea vibrațiilor către creier și transformarea acestora în sunete. Chiar și numărul papilelor gustative se va înjumătăți odată cu îmbătrânirea, ceea ce slăbește simțul gustativ.

Există însă metode prin care poți încetini toate aceste proiecte. Pentru a-ți conserva cât mai bine văzul, evită petrecerea unui timp îndelungat în fața ecranelor televizorului sau calculatorului. Nu te expune la zgomote puternice și elimină tutunul din viața ta pentru a-ți păstra auzul și simțul gustativ la un nivel cât mai optim.

Ține cont de informațiile pe care ți le-am oferit și îngrijește-ți organismul din timp, astfel încât anii bătrâneții să nu fie o perioadă neplăcută. Deși îmbătrânirea este un proces natural care nu ocolește pe nimeni, te poți bucura în continuare de o viață fericită alături de cei dragi dacă vei urma recomandările noastre.

X
Solicită o ofertă