Întrebări frecvente
Pe cine putem îngriji la centrul Affinity Life Care?
În căminul de bătrâni Affinity Life Care putem interna și îngriji în cele mai multe condiții persoane cu afecțiuni locomotorii (boala Parkinson, Huntington, Wilson etc), boli neurologice (Alzheimer, scleroze, diferite forme de demență, boli degenerative, epilepsie), afecțiuni musculare, articulare și ale coloanei vertebrale.
De asemenea, medicii și asistentele noastre pot trata și îngriji persoane vârstnice care suferă de diferite afecțiuni oculare, auditive, tulburări de echilibru, care au trecut prin intervenții chirurgicale, ori au suferit un accident vascular cerebral sau infarct miocardic. Asigurăm îngrijire pe toată perioada necesară recuperării acestora, dar și ulterior, dacă este nevoie.
Ce activități sunt organizate în centru, pentru rezidenții care pot duce o viață activă?
Pentru rezidenții noștri care pot duce o viață independentă și activă organizăm zilnic diferite activități recreative și de terapie ocupațională. În funcție de posibilitățile și pasiunile lor, cei care vor sta la noi pot lua parte la plimbări în aer liber, seri de muzică, ore de pictură și desen, jocuri de societate, dezbateri pe diverse teme. Persoanele care pot să participe la activități și în afara centrului nostru și doresc acest lucru pot fi însoțite la teatru, la operă sau la biserică, pentru a participa la slujbele religioase.
Care sunt serviciile medicale de care beneficiază rezidenții la centru?
În fiecare zi, toți rezidenții sunt consultați de către un medic primar generalist, care este prezent zilnic la centru, inclusiv în weekend. Este un medic cu o experiență de peste 35 de ani, care înțelege toate nevoile și problemele persoanelor în vârstă și îi tratează cu blândețe și devotament. Săptămânal, bătrânii internați la noi vor fi consultați și de către medici specialiști (neurologi, cardiologi, psihiatri, ortopezi etc) și, dacă este nevoie, li se vor recolta analize medicale chiar la noi la centru. Rezidenții care doresc să-și schimbe medicul de familie pot fi înscriși, la cerere, pe listele medicului prezent la centru.
În caz de urgență, ei vor fi însoțiți la spital, avantajul fiind că Affinity Life Care se află la doar 3 minute de mers cu mașina de spitalul Elias și CF 2, la 7 minute de Spitalul Floreasca și foarte aproape de alte centre medicale private. Fiecare rezident va avea o fișă medicală care este verificată și completată zilnic de către medic, iar asistentele îi vor monitoriza permanent starea de sănătate.
Ce trebuie să conțină dosarul medical al vârstnicului, pentru internarea în centru?
Dosarul medical pe care trebuie să-l aibă fiecare rezident în momentul internării în centrul nostru trebuie să conțină istoricul său medical complet, cu detalii despre internările și externările din spital, tratamentele recomandate, diagnosticul pus, analizele efectuate, alergii și interdicții alimentare (dacă există). În acest fel, medicii și asistentele noastre vor putea cunoaște foarte bine care este starea de sănătate a rezidentului și îi vor putea administra corect tratamentul, monitorizând constant evoluția lui.
Care sunt condițiile de cazare? Poate fi aleasă o anumită cameră?
La căminul Affinity Life Care oferim cazare în camere cu câte 1-4 paturi, televizor, climatizare și baie proprie. Camerele sunt luminoase, spațioase și primitoare, se face curățenie zilnic, iar lenjeria și prosoapele sunt schimbate ori de câte ori este nevoie. Rezidenții noștri pot solicita o anumită cameră, dar aceasta va fi repartizată în funcție de disponibilități și de situația medicală a fiecărei persoane. Accesul este însă facil indiferent de etaj, pentru că există lift interior.
Cum este stabilit meniul zilnic? Ce soluții există pentru persoanele care trebuie să urmeze un anumit regim alimentar?
Meniul este stabilit în fiecare săptămână de către un medic nutriționist și este personalizat în funcție de necesitățile, recomandările și interdicțiile fiecărui rezident în parte. Astfel, asigurăm o dietă echilibrată inclusiv pentru bătrânii care suferă de diabet, afecțiuni cardiace sau gastrointestinale. Mâncarea este preparată zilnic în bucătăria noastră, din ingrediente proaspete, de cea mai bună calitate. Rezidenții care nu se pot alimenta pe cale naturală vor fi hrăniți prin sonde speciale.
Care este programul de vizită? Cum pot comunica rudele cât mai des cu rezidentul?
Nu există un program strict de vizită, dar, desigur, trebuie să fie respectat intervalul de odihnă din timpul nopții. Rezidenții pot fi vizitați însă inclusiv seara sau în weekend, iar dacă acest lucru nu este posibil, pot lua legătura telefonic cu cei dragi. De asemenea, rudele pot să comunice oricând doresc cu medicii și asistentele din centru, la numărul de telefon dedicat (tel……..), ca să afle informații despre starea de sănătate a celor dragi.
Există personal care supraveghează rezidenții în permanență, la orice oră din zi și din noapte?
Avem asistente și infirmiere prezente permanent în cămin, dar și fizioterapeuți și kinetoterapeuți. În fiecare zi, un medic primar generalist consultă rezidenții, inclusiv în weekend, iar de câteva ori pe săptămână aceștia sunt văzuți de către medici specialiști. Întregul colectiv medical (atât medici cât și asistente) monitorizează permanent starea de sănătate a fiecărui rezident (glicemie, puls, tensiune) și notează pe fișa medicală orice modificare apărută.
Ce se întâmplă dacă un rezident vrea să plece în weekend sau în vacanță?
Pentru că încurajăm menținerea legăturii cu familia și o viață cât mai activă, ne bucurăm dacă există situații de acest fel. Vom discuta cu rezidentul și cu rudele sale, ca să ne asigurăm că tratamentul recomandat de medic va fi respectat în continuare, iar locul în cămin va fi păstrat, dacă există un contract în derulare.
Care sunt pașii care trebuie urmați pentru internarea în căminul Affinity Life Care?
Primul pas este vizitarea centrului nostru, lucru foarte simplu, având în vedere ca suntem chiar în centrul orașului, aproape de Arcul de Triumf. Prin urmare, viitorul rezident și familia acestuia trebuie să programeze o vizionare și o discuție cu personalul nostru. În cadrul acestei prime întâlniri vom vedea și dosarul medical al viitorului rezident, astfel încât vom înțelege care sunt nevoile sale și vom putea stabili un program medical și de îngrijire personalizat. În funcție de acest aspect vom putea face și oferta de preț.
Ulterior, vom alege împreună cu rezidentul și familia acestuia locul de cazare în centru, în regim privat sau semiprivat, în funcție de disponibilitate și preferințe. Tot acum pot fi vizionate și camerele din cămin, astfel încât rezidentul și familia acestuia să vadă care sunt condițiile de cazare și facilitățile pe care le oferim.
Dacă, în urma vizionării, familia decide că Affinity Life Care este căminul potrivit pentru găzduirea rezidentului, atunci vom rezerva un loc și vom semna contractul, urmând ca internarea să aibă loc în cel mai scurt timp.