Vreau ofertă
0754 021 111
Prețuri de la 2.500 RON/lună
Cere ofertă

Sfaturi pentru un stil de viața activ la bătrânețe

Camin de batrani Bucuresti » Sănătate și wellness » Sfaturi pentru un stil de viața activ la bătrânețe
29 decembrie 2020

Un stil de viață activ este recomandat la orice vârstă, iar acest lucru nu trebuie să se schimbe odată cu înaintarea în vârstă. Dimpotrivă. Inclusiv în cazul bătrânilor, mișcarea contribuie mult la îmbunătățirea stării lor de spirit și la ameliorarea unor probleme de sănătate. 

Activitatea fizică previne, de asemenea, apariția unor complicații și crește speranța de viață. Astfel, sportul oferă numeroase avantaje, pe care le prezentăm în continuare, alături de câteva sfaturi utile pentru vârstnicii care vor să fie activi.

Avantajele unui stil de viață activ la bătrânețe

Durerile cronice, kilogramele în plus și articulațiile lipsite de flexibilitate sunt probleme cu care se confruntă cele mai multe persoane în vârstă. Toate acestea pot fi însă ameliorate sau chiar prevenite printr-un program echilibrat de activitate fizică. 

Mișcarea zilnică, sub forma unor exerciții ușoare, timp de aproximativ 30 de minute, îi ajută pe bătrâni să se simtă mai bine, mai în formă și să fie mai independenți. Iată care sunt beneficiile pe care le oferă efortul fizic în cazul vârstnicilor:

  • Menține în limite normale greutatea corporală, reducând astfel riscul de diabet
  • Ajută la menținerea sănătății cardiovasculare
  • Reduce durerile cronice
  • Îmbunătățește memoria și starea de spirit, scăzând astfel riscul apariției demenței
  • Ține sub control tensiunea arterială și astfel scade riscul declanșării unui accident vascular cerebral
  • Scade riscul de osteoporoză, pentru că ajută la creșterea densității osoase
  • Îmbunătățește echilibrul și flexibilitatea
  • Crește stima de sine și previne astfel depresia
  • Crește calitatea somnului și previne insomniile.

Exercițiile fizice recomandate vârstnicilor

Chiar dacă avantajele mișcării sunt la fel de mari și la bătrânețe, este evident că vârstnicii nu pot face același tip de activitate fizică precum tinerii de 20-30 de ani. De aceea, mișcarea trebuie să fie adaptată la posibilitățile lor și să prevină eventualele accidentări, cum ar fi căzăturile, entorsele sau suprasolicitarea încheieturilor sau mușchilor. 

La bătrânețe, sportul nu are ca scop performanța sau remodelarea corporală, ci menținerea sănătății și flexibilității. Astfel, perioadele de efort fizic trebuie să fie atent gândite, pentru a nu duce la extenuare. 

Vârstnici care vor să facă mișcare, dar nu știu de unde să înceapă, pot cere ajutorul unui antrenor specializat sau se pot înscrie la un program destinat celor care vor să facă mișcare, unde vor putea exersa alături de alte persoane.

Iată câteva tipuri de exerciții fizice care sunt recomandate și persoanelor în vârstă:

  • Înot
  • Ciclism
  • Plimbări
  • Aerobic
  • Pilates
  • Yoga
  • Dans
  • Drumeții la munte
  • Tenis
  • Volei.

Alegerea tipului potrivit de mișcare trebuie făcută în funcție de preferințele personale, dar și de recomandarea medicului. Este esențial ca vârstnicii să discute cu medicul lor înainte de-a începe un program de antrenament, mai ales dacă suferă de afecțiuni cronice. Anumite sporturi trebuie evitate, pentru a nu agrava problemele de sănătate, de aceea medicul este singurul în măsură să recomande cel mai bun tip de antrenament.

X
Solicită o ofertă